Rajská omáčka
Ivana
Doba přípravy
84 minut
Obtížnost

Rajská omáčka

Rajská omáčka
Average: 4 (8 votes)

Ingredience

hovězí maso podle vaší chuti (vepř.plecko)
3 bobkové listy
5 kuliček nového koření
3 kuličky pepře
1 cibule
1/4 lžičky skořice
4,5 dl vody
1 rajčatové pyré 190g
8 dl 100% rajčatové šťávy
1/2 kostičky hovězího masoxu
7 lžiček krystalového cukru
sůl podle chuti
3 dkg másla na jíšku
6 lžic hladké mouky na zahuštění

Postup přípravy

Osolené maso dáme do papiňáku, přidáme bobk.list, nové koření, pepř,3 dl vody a vaříme doměkka. Maso vyndáme a vývar přecedíme. Přidáme rajčatové pyré, rajčat. šťávu, cukr, skořici, masox a přivedeme do varu.
Přidáme jíšku rozmíchanou v 1 dl vody, kterou jsme si na pánvičce udělali z másla a čtyř až pěti zarovn. lžic hladké mouky. Jíška bude světlá.
Omáčka se mi zdála řidká a tak jsem v 50 ml vody rozmíchala ještě 1 lžíci mouky, přidala do omáčky a krátce povařila.

Fotografie čtenářů

Uvařili jste tento recept? Pochlubte se nám i našim návštěvníkům :-)

Nahrání fotografie či přidání komentáře je možné po registraci.

Podobné recepty

to s dovolením zrovna srovnávat budu, jíst zdravě=draze a dýchat smog, co z toho mám? Pokud nám bujóny chutnají a URYCHLÍ mi vaření po celé šichtě na nohou, budu tak vařit. Každý si může vařit z čeho chce, i vy.
Já taky nikoho nepoučuju, jak má co dělat.

Renata (neověřeno)
17. 10. 2010 21:44:03

Krátce všem, kteří zde prudí zdravou výživou a ještě jim nedošlo, že za prvé sem nemusí nechodit a za druhé jsem se nedávno dozvěděla od alergologa, že vzniká nová skupina nemocných a to ti, co se přehnaně drží zdravé výživy. Jejich těla zapomínají, jak odbourávat škodlivé látky. Tak všeho s mírou.

Alena (neověřeno)
17. 10. 2010 15:50:52

Vidím že vůbec nic jste nepochopily nemůžete nikdo srovnávat špatný vzduch smletýma kostma slisovanými do kostky a jíst je pracuji ve zdravotnictví a viděla jsem hodně zničených jater a ledvin a cév ucpaných sádlem

Marcela (neověřeno)
17. 10. 2010 13:02:57

Su rada ze tu muzu videt recepty na videu.Uz jsem par prohlidla a presto ze je po obede mam pusu plnou slin.Diky ze tu kuchtite cauky Marcela

Musím se připojit k Ivance. Já podle ní vařím, co jsem neznala nebo prostě chtěla vyzkoušet a mojí rodině VŽDY chutnalo. Ať někdo napíše svůj názor, ale slušně nebo radu nebo svůj tip, ale ať laskavě netvrdí, že jen on má pravdu, jak se to má dělat. Já taky vařím tak, že to nám chutná a každý ať si to upraví podle sebe, je to snad problém? Ona takto vaří pro SVOJI rodinu, je to koníček, ne PROFESE.
Já taky nechodím jinam a nekritizuju jen proto, že se mi tam něco nelíbí. Prostě jdu buď jinam nebo si to upravím. To bych taky mohla psát do televize, proč vaří tak, že se mi to třeba nelíbí, ale proč? Proč někoho hned poučovat? To si může snad každý zařídit - vařit a u toho točit videa, ne?
A jak už jsem tu psala, máme tu tak špatné ovzduší, že nějaké bujóny a halali neřeším.
A souhlasím s tím, aby se sprosté a urážlivé příspěvky mazaly, takoví tu nemají co dělat a ať chodí prostě jinam.

Dobrý den paní Alenko, musím se přidat k paní Ivance.Můj názor je takový, že kdo chce jídlo dietnější, tak už si každý může přispůsobit jídlo k obrazu svému :-)např. že tam nedá tak tučnou smetanu, nemusí tam ty ochucovadla dávat.Já mám taky malé děti a pro ně samozdřejmě ty věci upravím trochu zdravěji, ale manžel si rád pochutnává na původních receptech. Aneta K. :-)

Dobrý den vážená paní Aleno, já se zlobím jedině když někdo tvrdí že on to dělá nejlépe, protože já tohle netvrdím, nebo vymazávám sprosté příspěvky. Já nevařím pro malé děti(na to jsou jiné stránky, někoho jiného), ale pro dospělé lidi, kteří to u nás doma tahle jedí, takže tohle není žádný výúkový program ani tady neprogaguji nějakou zdravou výživu, prostě kdo to neche vařit nebo sem chodit, tak se podle toho zařídí, to se nedá nic dělat, ale já na stará kolena určitě nebudu měnit naše stravovací návyky (doma to ani nechtějí).
Ivana M

Alena (neověřeno)
15. 10. 2010 10:12:31

Vážená paní Ivano dostaly se ke mě vaše stránky Vy se zlobíte že Vás někdo kritizuje co používáte do vaření ale oni mají pravdu můj čtyřletý vnouček by to jíst nemohl opravdu samá nezdravá dochucovadla do spousta jídel vůbec nejsou potřeba dávat např.hovězí guláš další věc svíčková halali samý glutamát zbytečně moc tučné smetany a mouky a když někdo napíše svůj názor tak se Vám to nelíbí Alena

Dobrý den Deriku, úplně souhlasím že se těžký recept na videu dá směsnat třeba do třech minut :-) Když já se právě bojím toho, že když něco natočím vyloženě jenom o technice vaření a přípravě surovin, tak tím že nejsem vyučená kuchařka (tohle mě naučila praxe), tak se najde hodně rýpalů, kteří budou psát že se to takhle přece nezpracovává :-) A taky se to už děje. Píší mě, že učím mladé kuchařky používat zmraženou zeleninu, peču na sádle, používám kečup, vždyť může být i domácí.
Tak samozřejmě když mě někdo normálně napíše jak to dělá on tak to beru a kolikrát si z toho něco i vezmu, protože učený z nebe nespadl. Ovšem někdy píší mistři světa a i sprostě. Popřemýšlím, protože tuhle mě někdo psal, že vůbec neví jak se třeba dělá jíška. Jinak díky za příspěvek no a časem uvidíme, teď mám nějaký hon, protože opravdu tohle dělám ve svém volném čase.
:-) Krásný den přeje Ivana M

varit a Varit je rozdil vetsina mladych kucharek si mysli ze pokud dokazi udelat neco podle receptu a muz z litosti(nebo jelikoz nikdy original nejedl) rekne ze mu to chutna, znamena to ze to bylo perfektni. U vareni je dulizity fortel ktery se ziska jen lety praxe a jsou to takove malickosti ktere mladym kucharkam delaji nejvetsi problemy jako treba umet nakrajet cibuli najemno a rychle, nepresmazit papriku na gulaas(horka paprika znici cely gulas a malo opecena ho nezabarvi) naucit se zahustit omacku tak aby v ni nebyly hrudky(rucni mixer je podvadeni :-) jak pridavat smetanu do cehokoliv aby se vam nesrazila, jak poznat jestly mam dostatecne nahraty tuk pri smazeni, jak neprepalit karamel, jak spravne spracovat potraviny aby nedoslo ke kontaminaci pokud se clovek opravdu chce naucit varit, zacne timto a pomalu se dostane k perfekci ....pak vareni cehokoliv neni zadny problem ale rikat ze se vam neco povedlo jenom proto ze to chutna vam nebo pritely(mozna jen z litosti) ...na tom bych si nezakladal hlavne pokud jste nikdy nezkusila jak by mel ten original vlastne chutnat a to se v receptu popsat neda.
Ja jsem muz, 25 let, vareni je moje hobby, varim okolo 10ti let a i tak se mi pouze zridka stane ze se mic cizi recept povede na poprve a to je z nekolika duvodu v receptech je jen malokdy popsany ten fortel co se kucharka ktera ho psala naucila za nekolik let soustavneho vareni tohoto pokrmu.
Pokud uvarim nejaky nas rodinny recept ktery varim jiz nekolik let, jen tezko se vam podari ho na 100% zduplikovat pokud postup nepopisi na nekolika strankach....ale treba na videu to muze vypadat jednoduse a da se to shrnout do 3 minut.
Proto pro tyto stranky bych pani Ivane doporucil pokud by mohla pro zacinajici kucharky udelat par videii o technice vareni a pripravy surovin, myslim ze je to dobry napad a mnoha zacinajicim kucharkam by toto mohlo ulehcit zmastrovani jednotlivych cinosti ze kterych se vlastne ten um vareni sklada.

Nepřihlášený (neověřeno)
12. 10. 2010 21:32:11

Ivanko tak tahle rajská nemá chybu.Lepší jsem nikdy nejedla.A to jsem jich už vyzkoušela hodně.Všem moc doporučuji.
Aneta :-)

Lenka (neověřeno)
10. 10. 2010 10:40:22

Dobry den, chtela bych Vam moc podekovat za Vase videorecepty. Prave jsem uvarila skvelu rajskou omacku a to jen diky Vam. Ziji na Kypru se svym pritelem a zacinam se ucit varit podle Vas. Dekuji moc a pokracujte s videorecepty:-) Lenka

Nika (neověřeno)
16. 8. 2010 20:45:17

Ivanko, absolutně neumím vařit a díky Vám a Vašim stránkám jsem schopná uvařit snad cokoliv. Máte můj velký obdiv a dík ;-)

jana veselá (neověřeno)
27. 6. 2010 16:46:45

papriky se dělají jinak tenkostěnné a čerstvé s rajskou tohle by u nás nikdo nejedl

Čestmír (neověřeno)
19. 6. 2010 12:06:18

Dobry den, chci Vam jen podekovat za Vase videa, vase recepty me uci klasickym a lehkym jidlum a to je pro zacatecnika jako jsem ja velmi dobre, hlavne kdyz k tomu mam video, urcite mi to uz zachranilo spustu surovin, sem zvedavy kolik toho od vas jeste uvidim uz mesic vyuzivam vase videa vzdy zadam jen na co mam chut a vy uz se objevite:) Takze moje diky Vam z Prahy. Treba vas nekdy na oplatku pozvu na obed:) a ted jdu na tu rajskou....

Renata (neověřeno)
26. 5. 2010 09:12:34

děkuji, moc děkuji za tento recept, rajskou jsem vařila na víkend na oběd a natož, že to byla moje první máčka tak se opravdu povedla. i manžel si pochutnával a tchýně zůstala hledět jaká jsme kuchařka ( teprve se učím vařit a to hlavně díky Vaším videím)
takže za mne mooooc děkuji za recepty, už jsem jich tady vyzkoušela velmi mnoho a vždy se povedou.

Márv (neověřeno)
30. 9. 2009 03:55:24

Jejda ty seš ale chytrej...:D Hlavně abys věděl,tak ta tvoje rajská je ošizená úplně stejně,ale vymejšlíš tam milión blbostí,hlavně to zahušťování škrobem-tomu se opravdu směju.Pravá rajská se dělá na zeleninovém základu a omáčka by ve finále měla mít spíše nahnědlou než červenou barvu - to je pravá rajská...capito?

Dobrý den Honziku, to já se nezlobím, když má někdo jiný názor a napíše ho slušně jako vy :-) Třeba to zrovna někdo uvaří podle Vás. Já jsem je zvykla na tuhle a opravdu každý to dělá jinak. přeji hezký den :-) Ivana M

Honzik (neověřeno)
27. 9. 2009 02:48:01

a zapomněl jsem na cukr :-)

jo a když to chci mít pěkně červené, tak tam přileju půl skleničky slité ze zavařené červené řepy - chuťově to neovlivní a je to přírodně pěkně červenější :D

Honzik (neověřeno)
27. 9. 2009 02:46:17

nezlobte se na mě, ale tohle je pěkně ošizená rajská - já ji teda dělám z rajčat, i když uznávám, že z protlaku a šťávy to vyjde nastejno a je to méně pracné, ale do rajské patří na začátku tmavá cibulka, která se rozmixuje (propasíruje a dodá tomu chuť) a hlavně tymián
jinak já osobně dám velkou cibuli do hodně zlatava (hněda), k tomu kg rajčat, cca 5 bobkových listů, 5 nových koření, trošku citronový šťávy (zůstane červené) vodu (asi litr) - všechno povařím, rozmixuju úplně všechno i s kořením, semínky, prostě všechno, pak přecedím (drobounké kousky koření tomu dodají chuť), trochu naředím vodou, přidám kostku (nebo vývar z hovězího, pokud ho vařím - někdy to dělám jen s masovými koulemi, takže vývar nemám), skořici, případně mletý pepř
nakonec zahušťuju maizenou (kukuřičným škrobem) rozmíchaným v trošce vody, případně stejně jako paní jíškou, ale tmavší

Ivana (neověřeno)
18. 9. 2009 11:50:37

Ráda bych se prosím dověděla. Jak uvařit masový guláš co nejlevněji a nejrychleji.
Jako přílohu dávám cokokoliv. Děkuji Ivča

renata (neověřeno)
1. 9. 2009 09:42:15

ahoj.chtela jsem se zeptat, když nemam papinak a chci k rajske omačce uvarit hovězí maso za jak dlouho bude uvařene přiblizne?..dekuji.a jinak vyborne recepty tady mate ucim se podle toho a super:)jen tak dal

Ahojky Lumčo, já jsem to dříve dělala jenom z hovězího, ale to je móda dětiček a ty nejraději jedí libové vepřové nebo kuřecí. Ale je to taky dobrý. Přeji hezký den :-) Ivana M

Lumča (neověřeno)
25. 8. 2009 21:02:20

Super,děkují za celkovou kuchařku jako video,je mi 60let a pořád se učím.Rajskou dělám stejně akorát to dělám v jednom hrnci včetně jíšky,kterou udělám jako první a pak přidám protlak atd.a nakonec to přecedím.Nikdy mně nenapadlo to dělát z vepřového nebo kuřecího masa.Já dělám hovězí vařené,nebo s vepřového mletého-karbenátky a též je to výborné.

Lůca (neověřeno)
3. 8. 2009 11:42:34

Tahle rajská je výborná, manžel dokonce říkal že je jako od jeho babičky a to je pro mě ta nejvyšší možná pocta :-)

Saša (neověřeno)
10. 6. 2009 13:41:36

Dobrý den, dnes sem poprvé vařila rajskou omáčku (vaří ji maminka). Líbil se mi váš recept tak sem ho zkusila. Omáčka je výborná a hlavně rychlá teď sem jen zvědavá co tomu řekne máma :-)

Kájo, ti chlapi. Můj muž chce pořád udělat čínu, kterou jedl někdy před dvaceti lety v nějakým bufáči a že takovou neumím. Už jsem mu jich udělala několik a stejné to neníprý ono. Tu chuť už si nemůže pamatovat a tak mě asi jenom zlobí. Tak zdravím. Ivana M

Kája (neověřeno)
23. 2. 2009 22:38:06

Vaše rajská je opravdu jednoduchá, Já vždy dělala pouze z rajských protlaků, cibuli jsem nakrájela, do papináku jsem nalila plno vody, protože jsem si myslela, že maso musí být ponořený - dodnes se toho hrnce dost bojim. Takže vývar to se nazvat nedalo, koření, protlak zamíchat, zahustit, přecedit. Ale byla to hrozná chut. Jediný kdo to snedl byla dcera, přitom není velký jedlík. Už jsem 2x dělala rajskou od vás a pokaždé se povedla skvěle. akorát do ní ještě nastrouhám perník. Přítel ji miluje, ale prý takovou jakou má rád dělaj jen v hospodě. No tak ted takovou dělám i já. Super a díky.

Michaela (neověřeno)
20. 2. 2009 09:58:59

Právě jsem narazila na tyto stránky. Včera jsem zrovna dělala "svoji" rajskou a můj osmiletý syn se po ní olizuje, ale můj manžel do mne stále rýpe, že ta "moje" rajská je dobrá, ale není to rajská - tak vyzkouším tu vaši a uvidíme...já používám místo hovězího masa, maso mleté a dělám z nej kuličky, synovi to vyhovuje, nemá moc rád hovězí maso, protože se mu špatně kouše.

věra (neověřeno)
19. 2. 2009 20:36:13

Ivanko moc Vás zdravím, objevila jsem vaše stránky a tak jako Honza se učím vařit, zkusím tu rajskou omáčku, musím přiznat, že jsem už zkusila tu koprovou, ale nějak se mi to srazilo, asi to byo tím, že místo šlehačky jsem tam dala zakysanou smetanu,no a nebo jsem špatně zcedila kopr... holt začátečník a ještě paličatej není úplně dobrá kombinace, ale křenová se mi povedla( se musím trochu pochválit abych to nevzdala) :-)
Tak si to všechno dnes sepisuju, abych zase nezapomněla něco koupit:)
A díky moc za tu vaši práci, pomáhají mi i komentáře k receptům.
Moc Vás zdravím
Přesně jak napsala jedna z žen pořád to pročítám sem a tam, díky moc