Plněné papriky
Ivana
Doba přípravy
45 minut
Obtížnost

Plněné papriky

Plněné papriky
Average: 4.9 (7 votes)

Ingredience

4 až 6 paprik
35 dkg mletého masa
5 dkg syrové rýže
1 cibule
1 lžíce sádla
1 vejce
1 lžíce hladké mouky
sůl a pepř podle chuti
1 l 100% rajské šťávy
16 dkg rajského protlaku
3 bobkové listy
1 cibule
sůl a cukr podle chuti
voda podle potřeby
50 ml vody na zahuštění s moukou
2 lžíce hladké mouky na zahuštění
voda na přidělání omáčky

Postup přípravy

Rýži uvaříme téměř doměkka, propláchneme a smícháme s mletým masem, na sádle zesklovatělou cibulkou, vejcem a moukou. Osolíme a opepříme podle chuti. Naplníme do paprik. Jestli-že Vám zbude maso, tak si udělejte váleček a dejte ho do mikro sáčku. Já ho měla volně v omáčce a při vaření se mě zčásti rozpadl.
Do hrnce nalijeme rajskou šťávu, přidáme protlak, bobkové listy, cibuli, papriky a podle potřeby ještě můžeme nalít trochu vody. Vaříme asi 20 – 25 minut podle velikosti paprik.
Nakonec papriky vyndáme, dáme pryč také cibuli a bobkové listy. Zhodnotíme kolik máme omáčky a popřípadě přilijeme trochu vody. Omáčku zahustíme moukou, dosolíme a přidáme cukr podle chuti. Mouku ještě provaříme asi 3 minuty.

Podáváme s houskovým knedlíkem

Počet porcí
4

Fotografie čtenářů

Uvařili jste tento recept? Pochlubte se nám i našim návštěvníkům :-)

Nahrání fotografie či přidání komentáře je možné po registraci.

Podobné recepty

Wendy. (neověřeno)
16. 10. 2017 22:36:13

Taky rýži nevařím, jen na sítku propláchnu vodou a vysypu do masa. Ještě se mi nestalo, že by byla tvrdá, za dobu dušení masa se rýže stoprocentně udělá. Můžu vřele doporučit.

ivana.m
23. 9. 2017 21:20:44

Dobrý večer, tak já nenabádám aby byly knedlíky polité omáčkou, to ať si zváží každý sám, jak to chce mít. Rýži předvařuji, protože jsem jí jednou měla lehce nedovařenou. Ivana M

Lamamylena (neověřeno)
23. 9. 2017 15:31:25

Proč je nutné přidávanou rýži předem uvařit, vždyť se vaří nejméně půl hodiny s masem v paprikách? Aspoň já tenhle krok přeskakuji. A ještě jeden dotaz. Opravdu musím knedlíky při servisu zamatlat rajskou, jak to vidím u vás na obrázku? Děkuji předem za odpovědi.

Wendy (neověřeno)
24. 6. 2016 13:42:01

V hrnku si rozmíchám vodu s hl. moukou (nejdřív dát vodu a na ní nasypat mouku), do rozmíchané kašičky rychle vidličkou zašlehám naběračku omáčky, kterou chci zahustit a za stálého míchání omáčky tam obsah hrnku naleji. Takto dělám u všech omáček, kde nedělám jíšku. Nemusím cedit, ani nemám žmolky.

tynuska (neověřeno)
10. 6. 2016 11:18:44

Dobrý den paní Ivanko,tak omáčka je hotová a tentokrát žádné cucky tam nejsou :-) tak uvidíme co manžel až přijde z práce co na ně řekne už se na ně těší celý týden.Ještě od vás upeču něco ke snidani a bude to komplet :-) dekuji vám moc jste zlatá to vaření a pečení mě začíná bavit

ivana.m
10. 6. 2016 08:56:46

Tynuško, hlavně jak tam vodu s moukou lijete, tak musíte míchat, míchat a míchat a to současně. Jednou rukou lít a druhou rukou měchajdou míchat :-) Ivana M

tynuska (neověřeno)
9. 6. 2016 20:14:38

tak to zkusím ted podle vás 50ml vody a 1lžíci mouky a uvidime no když tak to rozmixuji.zitra je budu delat tak dám vedet jak se povedli

Nepřihlášený (neověřeno)
9. 6. 2016 11:55:48

když zahušťuji např. guláš nebo omáčku, mouku sypu do vlažné vody, pořádně promíchám kvedlačkou, naliju do omáčky přes sítko a rychle omáčku zamíchám. Nikdy jsem kousky mouky v omáčce neměla, tak by mě toto taky zajímalo.

tynuska (neověřeno)
9. 6. 2016 10:35:24

Dobrý den paní Ivanko,mohla by jste mi poradit jak na zahuštění,pokaždý když dělám třeba i guláš a zahuštuji to tak tam mám pak vté omáčce kousky té mouky právě i když to dělám přes sítko.Poradila by jste mi včem dělám chybu,na tuhle omáčku se chystám o víkendu a chci aby byla výborná bez té mouky kousků v ní.dekujji za radu

Kristina (neověřeno)
2. 2. 2016 14:27:48

dobry den chtela bych vam podekovat za recepty ziju daleko od maminky tak se ucim varit podle vas jsme moc spokojeny a uz se tesim az neco uvarim i mamce myslim ze bude pysna

ivana.m
28. 1. 2016 19:15:38

Dobrý den paní Naďo. Moc si vážím Vaší podpory :-) Já nejsem profík a takhle prostě vaříme doma.
Ať se i Vám daří Ivana M

Naďa (neověřeno)
28. 1. 2016 14:06:30

Nechápu a asi nikdy nepochopím ty urejpance co se najdou snad u každého receptu. Když všechno umí nejlíp, tak proč vyhledávají recepty o vaření? Já osobně Vám paní Ivanko moc fandím. Nejsem žádnej velkej kuchtík a vaření mě ani moc nebaví, ale vařit musím, když mám rodinu. Ráda a dost často sem zavítám pro nějakej ten receptík, protože vidět jak přesně se to dělá je za tisíc knih. Takže děkuji za videa. Z těch co tady haní vaši práci si nic nedělejte. On se vždycky někdo najde kdo nic nedělá a prudí ostatní. Možná Vám i závidí a schovávají to za kritiku. Já zavydím taky, ale vaše umění. Děkuji že nám ostatním usnadňujete život doma. (Příště chci zkusit svíčkovou(z mražený zeleniny!))

ivana.m
8. 7. 2014 19:24:22

Zdravím z Prahy, Váš příspěvek mě moc potěšil a budu se těšit, že si oživíte i jiné receptíky, které vařila Vaše maminka. :)Ivana M

Nepřihlášený (neověřeno)
8. 7. 2014 14:27:20

Dobry den, jsem moravacka (primo od Slivovice) zijici uz nekolik roku v Holandsku. Jsem moc rada, ze se v tuto dobu da pres pocitac i varit. Kazdy den najdu neco, co mi pripomina moje krasne a stastne detstvi i diky jidlu, co jsme dostavali od maminky a od babicky.Ikdyz je muj manzel holandan, miluje ceskou kuchyni, kterou varim asi ze 75%. Vcera jsem uvarila vyse uvedene plnene papriky a to si nedovede predstavit, jak vonel i holandsky domek uplne po cesku.I muj manzel mi rekl, ze nas dum voni po moji mamince. V ten moment se mi do oci vedraly i slzy, protoze moje maminka byla (bohuzel uz zemrela) nejlepsi maminka ale i kucharka na svete. Jeste jednou dekuju za recept a preji moc uspechu, protoze tady u vas najdu vzdycky neco, co opravdu chutna jako driv. Jeste jednou dekuju.

janaS. (neověřeno)
3. 2. 2014 21:25:52

že nakonec se zobrazuje jen poslední komentář, nějak to zlobilo. :-)
Jen jsem chtěla napsat, že původně jsem reagovala na Janičku H., protože jsem to zkusila s tou paprikou v omáčce, a když jsem vše rozmixovala, nemusela jsem použít mouku. :-)
Já prostě ráda zkouším a nechám si poradit. :-)
A syn měl navařené brambory a karbanátky, které jsem ze zbytku mletého usmažila, a on si vzal taky rajskou a k tomu zbytek těstovin.
No a chválili oba, jak mi řekl syn, tak jsem moc spokojená. :-)
Prostě rajská trochu jinak. :-)
Tady je opravdu inspirace. :-)

janaS. (neověřeno)
2. 2. 2014 16:49:08

čekám, až mi splasknou boule za ušima. :-)
Sešly se bílé (světle zelené) papriky a já bloudila po receptech.
V čopru jsem rozsekala krkovičku bez kosti, z větší části libovou, udělala dle Ivanky, ale bez rýže.
Do omáčky jsem dala loupaná rajčata z krabičky a potom nakrájela jednu papriku.
Dala na talířek hotové plněné papriky a omáčku rozmixovala a dochutila.
Snědla jsem dvě a je to lahoda.
Na to, že když taťka nám dětem vařil rajskou, usmažil i karbanátky a já si vybrala je s brambory.
No, asi se věkem chutě mění. :-)
Příště zkusím papriky upéct. :-)
Krásnou neděli všem kromě rýpalům. :-)
P.S. Nejde mi to odeslat, tak to tu možná bude i víckrát...

janaS. (neověřeno)
2. 2. 2014 16:47:22

čekám, až mi splasknou boule za ušima. :-)
Sešly se bílé (světle zelené) papriky a já bloudila po receptech.
V čopru jsem rozsekala krkovičku bez kosti, z větší části libovou, udělala dle Ivanky, ale bez rýže.
Do omáčky jsem dala loupaná rajčata z krabičky a potom nakrájela jednu papriku.
Dala na talířek hotové plněné papriky a omáčku rozmixovala a dochutila.
Snědla jsem dvě a je to lahoda.
Na to, že když taťka nám dětem vařil rajskou, usmažil i karbanátky a já si vybrala je s brambory.
No, asi se věkem chutě mění. :-)
Příště zkusím papriky upéct. :-)
Krásnou neděli všem kromě rýpalům. :-)

janaS. (neověřeno)
2. 2. 2014 16:39:20

čekám, až mi splasknou boule za ušima. :-)
Sešly se bílé (světle zelené) papriky a já bloudila po receptech.
V čopru jsem rozsekala krkovičku bez kosti, z větší části libovou, udělala dle Ivanky, ale bez rýže.
Do omáčky jsem dala loupaná rajčata z krabičky a potom nakrájela jednu papriku.
Dala na talířek hotové plněné papriky a omáčku rozmixovala a dochutila.
Snědla jsem dvě a je to lahoda.
Na to, že když taťka nám dětem vařil rajskou, usmažil i karbanátky a já si vybrala je s brambory.
No, asi se věkem chutě mění. :-)
Příště zkusím papriky upéct. :-)
Krásnou neděli všem kromě rýpalům. :-)

Janinka (neověřeno)
26. 6. 2013 01:23:50

Opravdu mě mrzí, že jsem Váš příspěvek našla až nyní a je mi jasný, že si jej již nepřečtete, ale nic o mě nevíte a budete zde soudit a srovnávat mě s jinýma, kdy o nich máte často zkreslené vnímání?
Ptáte se co chleba? Peču si jej sama, pečivo jsem nekoupila už nějakých 5let!
Co salámy a párky? Šunku si dělám sama, párky kupuji kvalitní a je mi úplně jedno zda bio.
Sůl pravda, používám mořskou, ale nevšimla jsem si, že by byla dražší než obyčejná...
Stíhlá jsem myslím tak akorát, ráda si pochutnám i na nezdravých věcech, ale nezdravých ze zdravých surovin... Třeba takové domáčí uzené, vdolky...
A vodu piji kohoutkovou, ovšem filtrovanou.
Nevidím důvod proč do sebe cpát další a další sračky s tím, že to by jsme pak nemohli nic.
Nejsem a nikdy jsem nebyla posedlá bio, max jsem si dávala pozor na některé suroviny, protože poctivé se často dalo sehnat jen v těch bio prodejnách, např. sehnat před nějakými pěti lety dobrý poctivý kečup se dalo opravdu jen v bio prodejně, stejně tak ty párky...
Jen prostě nejsem hloupá abych kupovala věci bez rozmyslu a není to o tom, že bych naletěla každému žvástu.
Vy tu házíte do pytle všechny lidi co se chtějí trochu zdravě stravovat za kdejakýma fanatikama (a nemusí to být jen ženy!) jen proto že s prominutím nesežerou všechno.

Janinka (neověřeno)
26. 6. 2013 01:21:25

Opravdu mě mrzí, že jsem Váš příspěvek našla až nyní a je mi jasný, že si jej již nepřečtete, ale nic o mě nevíte a budete zde soudit a srovnávat mě s jinýma, kdy o nich máte často zkreslené vnímání?
Ptáte se co chleba? Peču si jej sama, pečivo jsem nekoupila už nějakých 5let!
Co salámy a párky? Šunku si dělám sama, párky kupuji kvalitní a je mi úplně jedno zda bio.
Sůl pravda, používám mořskou, ale nevšimla jsem si, že by byla dražší než obyčejná...
Stíhlá jsem myslím tak akorát, ráda si pochutnám i na nezdravých věcech, ale nezdravých ze zdravých surovin... Třeba takové domáčí uzené, vdolky...
A vodu piji kohoutkovou, ovšem filtrovanou.
Nevidím důvod proč do sebe cpát další a další sračky s tím, že to by jsme pak nemohli nic.
Nejsem a nikdy jsem nebyla posedlá bio, max jsem si dávala pozor na některé suroviny, protože poctivé se často dalo sehnat jen v těch bio prodejnách, např. sehnat před nějakými pěti lety dobrý poctivý kečup se dalo opravdu jen v bio prodejně, stejně tak ty párky...
Jen prostě nejsem hloupá abych kupovala věci bez rozmyslu a není to o tom, že bych naletěla každému žvástu.
Vy tu házíte do pytle všechny lidi co se chtějí trochu zdravě stravovat za kdejakýma fanatikama (a nemusí to být jen ženy!) jen proto že s prominutím nesežerou všechno.

Hanka (neověřeno)
29. 12. 2012 10:15:28

Recept, jednoduchý, rychlý a hlavně VYNIKAJÍCÍ. Už po 2x jsem ho vařila a vždy s velkým úspěchem !!!

Nepřihlášený (neověřeno)
17. 12. 2011 12:34:15

takze njeste jednou dobry den,tak kondezovane mleko se vari na karamel,dekuji za radu ivanko,jinak dekuji za zachranu meho zivota,me by totiz nenapadlo to neotevrit a to i kdyz jsem z fyzky mek za vybornou a dnes se vrham na tohle dobrotu,vubec sice nemam predstavu jak ale snad to za pomoci videa zvladnu a predcerejsi jidlo,segedin se povedl asi proto ze jster mi drzeli palecky.takze dekuji a znovu dnes prosim o totez,vsem preji super den honza

Hanka Mach. (neověřeno)
1. 10. 2011 09:33:07

Za chvíli jdu dělat plněný papriky s rajskou a tak jsem ještě rychle mrkla, jak je děláte Vy. Dřív jsem je taky pekla v troubě, ale jednak je to zbytečně dražší (spotřeba energie u trouby, když se vaří na sporáku omáčka), ale hlavně je to mnohem chutnější, když se dělají papriky přímo v omáčce. :-; Vidíte, nikdy mě nenapadlo použít tu rajskou šťávu litrovku, co se prodává mezi džusy. Vždycky šmejdím jen kolem plechovek a půllitrovek pasírovaných rajčat. :-) Tak díky za tip! :-)

ivana.m
13. 8. 2011 19:30:09

Také zdravím, já tady mám jedny papriky, které také peču v troubě, ovšem tohle je já bych řekla rychlejší :-) Ivana M

Nepřihlášený (neověřeno)
13. 8. 2011 19:09:46

DOBRY VECER IVANKO zitra mam na plane take papriky tak sem sa mrkla sem k tobe take tak delam jen davam papriky pect do trouby ale tady to skusim mej se krasne

Jerry (neověřeno)
28. 7. 2011 17:31:40

Zdravim vas,moje rajska omacka mlete maso veprove,vejce,cibulku osmahnu,bobkovy list,nove koreni,hrebicek 3 kousky,protlaky,trochu kecupu,trochu ryze varene udelam si omacku a naplnene papriky dam do pekacku s omastkem a zapecu pak je dam na talir preleju omackou a podavam s knedlikem.Jerry z U.S.A.

Werunka (neověřeno)
28. 7. 2011 15:39:57

Dobrý den Ivanko... Jsem kuchařka začátečník a tak jsem dlouhou dobu váhala zda mám vyzkoušet plněné papriky. Babička mi poslala vaši kuchařku, tak jsem neváhala...Máte tu spousty receptů, na které se těším je vyzkoušet....

Libuška (neověřeno)
26. 1. 2011 14:28:30

Ahoj. Tak jsem se konečně dokopala udělat plněné papriky. Přítel mi o ně už rok říkal, ale já z nich měla docela strach. Teď si říkám proč vlastně. Mám dvouletou dcerku a i ona měla boule za ušima. Díky moc za tyto SKVĚLÉ stránky.

Nepřihlášený (neověřeno)
16. 10. 2010 17:34:10

Pokud si chcete pochutnat na dobrých plněných paprikách v rajské omáčce, vyzkoušejte tento recept. Je možná složitější, než ty, kde se papriky jenom vaří v omáčce, ale stojí to zato.
Maso si může každý nachystat jaké chceme, já bez rýže. Osmahnu cibulku do zlatova a bez omastku přidám do mletého vepřového masa spolu s vajíčkem, a stroučkem česneku / podle chuti /, nasekanou petrželovou nať, sůl, pepř, trochu hladké mouky a strouhanky tolik, aby se z masa dali dělat kuličky ze zbylého masa, které zbude po naplnění paprik. Na pánvi si osmahneme na drobno nakrájenou cibulku, na ní položíme papriky nejprve masovou plochou spolu s kuličkami a dobře osmahneme. Potom papriky osmahneme po nejméně dvou stranách. Přidáme bobkový list, pár kuliček nového koření, pár lístků bazalky a dvě kolečka citronu i s kůrou. Mírně podlijeme trochou rajského protlaku a dáme do vyhřáté trouby zapéct, než papriky po obou stranách budou opečené mírně do hněda. Když maso změkne, přidáme rajský protlak v takovém množství, aby zakryly papriky, nebo kolik je masa a kolik bude porcí a necháme ještě chvíli v troubě / provařit /. Pekáč z trouby vybereme a z něho do vyhřáté mísy vyndáme papriky i masové kuličky a dobře zakryjeme a vložíme již do vyplé trouby, aby nevychladly. Z omáčky vyndáme přidané koření a omáčku buď prolisujeme, nebo rozmixujeme do hladka. Podle hustoty přidáme na zahuštění ve vodě rozpuštěný škrob a trochu jej do vřící omáčky pomalu lijeme a necháme povařit do krémového zahuštění, jak jsme zvyklí. Dokončíme dochucením - dosolením, docukřením, příp. dokyselením citronem. Do omáčky vložíme zpět papriky i masové kuličky a necháme prohřát a podáváme s knedlíkem. Dobrou chuť na vynikající plněné papriky v rajské omáčce.
Jinak platí, že "proti gustu žádný dišputát"

Nepřihlášený (neověřeno)
16. 8. 2010 14:00:24

Naprosto souhlasím. Zejména ženy malí mozek propláchnutý reklamami, které jsou často neseriozní, ba podvodné.
Bio potraviny jsou z gastroenterologického hlediska nesmysl (viz nedávný rozhovor v tisku s předním odborníkem, evidentně nepodplaceným příslušnou loby). Balená voda je většinou horší kvality než běžná z vodovodu. Všechno to jsou jen takáky na peníze, na které skočí kdejaká prostá duše.4

Nepřihlášený (neověřeno)
30. 7. 2010 13:15:17

Já osobně zkoušel 4 zcela odlišné recepty na plněné papriky. Teprve až ten pátý je ten nej. U nás si na takto připravených paprikách pochutná celá rodina. I strýc, který jinak rajskou nejí. Ale tahle mu jede jedna báseň. Já bych tomu k běžnou rajskou nejedl. Tahle omáčka prostě nemá chybu, ať si tu každý píše co chce! Nejprve ji zkuste a pak hodnoťte. Josef.

Olga (neověřeno)
28. 6. 2010 08:22:25

..no a ako sa teda robia plnené papriky podľa Vás? Prezraďte nám Váš recept ak to nie je tajomstvo. Ja robím podobne ako Ivanka.

janaS. (neověřeno)
28. 6. 2010 00:41:05

Souhlasím, u nás by taky omáŠku nikdo nejedl, já vařím jedině rajskou omáČku.

Nepřihlášený (neověřeno)
27. 6. 2010 16:37:01

papriky se dělají jinak tenkostěný s rajskou omáškou u nás by tohle nikdo nejedl

R.Rose (neověřeno)
3. 5. 2010 09:19:22

Vaše stránky jsou moc super, ráda si je procházím a zkouším Vaše recepty. K paprikám mám po babičce malý zlepšovák - po naplnění na každou položím lupínek másla a dám je péct v troubě. Papriky se krásně opečou, pustí spoustu šťávy (tu pak samosebou naliju do omáčky) a jsou mnohem chutnější, než když se vaří. Obvykle to chutná i lidem, co jinak plněné papriky moc nemusí :-)

Nepřihlášený (neověřeno)
26. 4. 2010 16:30:23

Musel jsem se zasmát. Alobalu se štítíte a co tak chleba, salám, párky atd. Vy musíte být strašně štíhlá, každé sousto svátek. To je stejné, jak to BIO. Teď jsem četl o BIO vodě, která je samozřejmě 2x dražší. Ty ženské už blázní. Raději koupí předraženou Pravou mořskou sůl ze špinavého Středozemního moře, plnou DDT, Bifenylu a jsplašků z celé Evropy a vůbec neberou obyčejnou čistou kamennou sůl z pravěkých moří za 6Kč. Ženské naletí na kdejaký žvást.